Βραδινό φαγητό : Τι ισχύει τελικά; Παχαίνει περισσότερο;

Για το βραδινό φαγητό γίνεται πολύ λόγος ο οποίος πιστεύω ότι στην μεγαλύτερη του έκταση είναι άσκοπος.

Παχαίνει περισσότερο το βραδινό φαγητό;

Εδώ συγκρούονται δύο σχολές σκέψης:

- αυτών που βλέπουν τη πρόσληψη ενέργειας σε 24ωρη βάση

- κι αυτών που φρονούν ότι για την ποσοτική πρόσληψη της τροφής πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η δραστηριότητα των επομένων ωρών.

Σέβομαι και τις δύο απόψεις,κρατάω τα καλύτερά τους αλλά εμπιστεύομαι ιδιαίτερα τη διαίσθησή μου.

Η διαίσθησή μου  λοιπόν μου λέει :

- να μην πλακώνομαι το βράδυ στο φαγητό γιατί τα επίπεδα της δραστηριότητάς μου πέφτουν πολύ.

- να τρώω πολλά και μικρά γεύματα κάθε λίγες ώρες γιατί με βοηθάνε  στο να διατηρώ ένα βέλτιστο ενεργειακό προφίλ.

Η γνώσεις μου μου λένε επίσης να περιορίζω τους απλούς υδατάνθρακες το βράδυ. Τα βράδια η ευαισθησία του σώματός μας στην ινσουλίνη μειώνεται αισθητά πράγμα που σημαίνει ότι η λήψη απλών υδατανθράκων θα οδηγήσει σε υπερέκκριση ινσουλίνης ,συνεπώς και σε αύξηση της προδιάθεσης για αποθήκευση λίπους.

Το φαινόμενο αυτό είναι πιο έντονο στους αγύμναστους.

Διαφωνώ κάθετα ως προς το να μπαίνουν συγκεκριμένα χρονικά όρια για το τελευταίο γεύμα. Αυτό θα ήταν εκτός τόπου και χρόνου. Διαφορετικά πράγματα ισχύουν για διαφορετικούς ανθρώπους. Συνεχίστε να κάνετε ότι δουλεύει για σας καλύτερα!

Προσωπικά θεωρώ ως μεγαλύτερο κίνδυνο τη χαλάρωση του σώματος και κυρίως του πνεύματος κατά τις βραδινές ώρες. 

Επίσης τη φιλοσοφία της ανταμοιβής/αποζημίωσης για μια εξουθενωτική μέρα.

Αν έχετε την τάση να τρώτε πολύ το βράδυ,πάρτε το τελευταίο σας γεύμα 4-5 ώρες πριν να κοιμηθείτε και ένα σνακ με γαλοπούλα και λίγα λαχανικά 1 ώρα πριν κοιμηθείτε ( εναλλακτικές λύσεις: γιαούρτι,γάλα,κολοκυθόσποροι κλπ.)

Το μείζον είναι να μη ξεπερνάτε τις θερμίδες συντήρησης σας και σε δεύτερο επίπεδο να τις μοιράζετε σε πολλά γεύματα ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!

 

Πηγή : Χρήστος Στρογγύλης