Πώς πρέπει να τρώω στις καλοκαιρινές διακοπές για να διατηρήσω το βάρος μου;

Από την Κάλλια Θ. Γιαννιτσοπούλου
Κλινική διαιτολόγο – διατροφολόγο, ΜSc, MBA, SRD
Υπεύθυνη του Επιστημονικού Διαιτολογικού Κέντρου ‘Σώμα Υγιές’

 

Η περίοδος των διακοπών αισίως έφτασε και μαζί με τις στιγμές ξεκούρασης στην παραλία και βόλτας στην εξοχή θα ακολουθήσουν και στιγμές διατροφικής χαλάρωσης…

Η δυνατότητα για μαγείρεμα στις καλοκαιρινές διακοπές πολλές φορές δεν υπάρχει και γι’ αυτό βασιζόμαστε σε γεύματα και σνακ εκτός σπιτιού. Πώς όμως μπορούμε να χαρούμε τις αγαπημένες μας γεύσεις εκτός σπιτιού, χωρίς να πάρει την ‘ανηφορική΄ πορεία το βάρος μας; Σας παρουσιάζουμε ορισμένες ιδέες για γεύματα εκτός σπιτιού στις διακοπές έτσι ώστε να απολαύσετε τις τροφές που αγαπάτε χωρίς να επιβαρύνετε τον οργανισμό σας με περιττές θερμίδες.

Επιλογές για πρωινό στις διακοπές:

Ένα ποτήρι χυμός χωρίς ζάχαρη και ένα μικρό κουλούρι θεσσαλονίκης.
Ένα ποτήρι χυμός χωρίς ζάχαρη και ένα τόστ με γαλοπούλα και τυρί.
Ένα ποτήρι γάλα 0-1,5% λιπαρά ή ένα ποτήρι σοκολατούχο γάλα 0% λιπαρά και μια τυρόπιτα ή μια σπανακόπιτα (ως μια φορά στην εβδομάδα).
Ένα ποτήρι  χυμός και 2 κριτσίνια πολύσπορα.
Ένα ποτήρι γάλα 0-1,5% λιπαρά και 2 φρυγανιές με μια κουταλιά του γλυκού μέλι.

Επιλογές για σνάκ στην παραλία:    

2 κριτσίνια
2 κριμ κράκερ
Μια μπάρα δημητριακών
Ένα μπολ φρουτοσαλάτα
Ένας φυσικός χυμός ανάμικτος

Επιλογές για μεσημεριανό στην ταβέρνα:

Μια μερίδα μπιφτέκια με ρύζι και ένα πιάτο χόρτα.
Μια μερίδα μακαρόνια με σάλτσα και ένα μπολ σαλάτα.
2 καλαμάκια κοτόπουλο ή άπαχο χοιρινό, μια πίτα αλάδωτη, τζατζίκι και ένα μπολ σαλάτα.
Μια μερίδα ψάρι ψητό με χόρτα, μια φέτα ψωμί και μικρή ποσότητα από τα ορεκτικά.
Μια μερίδα καλαμάρι ψητό με χόρτα ή σαλάτα και μια φέτα ψωμί.
Μια μοσχαρίσια ή χοιρινή μπριζόλα με ρύζι και ένα μπολ σαλάτα.

Επιλογές για απογευματινό:    

Ένα μπολ φρουτοσαλάτα.
Ένα ατομικό παγωτό 0%  λιπαρά.
Ένα ποτήρι φυσικός χυμός ανάμικτός.
Μια γλυκιά κρέπα ή ½ βάφλα (ως μια φορά στην εβδομάδα).

Επιλογές για βραδινό στις διακοπές:

Μια κρέπα με γαλοπούλα- τυρί και ντομάτα.
Ένα σουβλάκι με αλάδωτη πίτα και κοτόπουλο.
Ένα γιαούρτι 2% λιπαρά με 2 κουταλιές δημητριακά και μια κουταλιά του γλυκού μέλι.
2 καλαμάκια κοτόπουλο ψητά με ένα μπολ αγγουροντομάτα με μια κουταλιά λάδι.

<Μην ξεχνάτε στις καλοκαιρινές σας διακοπές να πίνετε τουλάχιστον 1,5-2 λίτρα νερό ημερισίως για να αποφύγετε τον κίνδυνο αφυδάτωσης και μην καταναλώνετε περισσότερα από 2-3 ποτά την εβδομάδα.